Dino Polska, oprócz ciągłego rozszerzania liczby swoich sklepów, realizuje przemyślaną strategię inwestycji w odnawialne źródła energii. Dla tego detalisty, to nie tylko wizja przyszłości - to aktualna rzeczywistość istnienia nowoczesnej sieci handlowej.
Dino a Zrównoważone Inwestycje
Gdy myślimy o supermarketach, często wyobrażamy sobie półki pełne produktów, ruchome korytarze i codzienne zakupy. Ale co by się stało, gdybyśmy do tego dodali elementy związane z ekologią, inwestycjami w odnawialne źródła energii oraz prośrodowiskowym podejściem? Choć tego rodzaju działania mogą wydawać się przyszłością, marka Dino dowodzi, że są one obecnie wdrażane z pasją i znaczącym zaangażowaniem.
Ekspansja sieci Dino to nie tylko rozwój biznesu, ale także nowe miejsca pracy
Nie ulega wątpliwości, że Dino Polska odnotowała imponujący rozwój w pierwszej połowie roku. Pod koniec czerwca bieżącego roku sieć handlowa Dino zwiększyła swoją obecność do 2272 placówek, w porównaniu do 1975 sklepów z poprzedniego roku. Marka donosi, że towarzysząc temu dynamicznemu rozszerzeniu geograficznemu, udało się stworzyć ponad 4,9 tys. nowych miejsc pracy. Łączna liczba zatrudnionych w Grupie Dino na koniec pierwszego półrocza 2023 roku wyniosła 39,4 tys. pracowników. Jednocześnie wartość przychodów sieci wzrastała dynamicznie.
Dynamika otwarć Dino nie spada
Pomimo dodania 116 nowych placówek, co zwiększyło liczbę sklepów do 2272 na koniec pierwszego półrocza, marka nie wyhamowuje tempa ekspansji i planuje otwarcie kolejnych sklepów w drugiej połowie bieżącego roku. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozbudową sieci, wyniosły w pierwszym półroczu 2023 roku 569 mln złotych.
Jednym z kluczowych czynników przyczyniających się do sukcesu Dino są ekologiczne inwestycje. Marka widzi rosnące trendy związane z energią słoneczną i od kilku lat konsekwentnie wyposaża nowo otwierane sklepy w instalacje fotowoltaiczne. Dzięki nim firma uzyskuje czystą energię elektryczną. Na koniec półrocza 1840 sklepów, czyli aż 81 proc. sieci Dino, były wyposażone w tego typu instalacje.
W tym roku Dino dołączyło do grona posiadaczy swojego pierwszego centrum dystrybucyjnego, a w kolejnych centrach trwają prace nad uruchomieniem instalacji opartych na odnawialnych źródłach energii. Montowane panele fotowoltaiczne na dachach sklepów i centrów dystrybucyjnych przyczyniają się do dalszej redukcji wykorzystania energii elektrycznej z konwencjonalnych źródeł. W pierwszym półroczu 2023 roku Dino Polska wyprodukowała blisko 34 GWh (gigawatogodzin) energii słonecznej, co stanowi wzrost o 77 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku.